العودة   منتديات نجوم > المنتديات العامة > منتدى النقاش الجاد

منتدى النقاش الجاد خاص بالمواضيع التي تحتاج الي النقاش الجاد

LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  1 (permalink)  
قديم 2012-05-15
ZIKO ZIKO غير متواجد حالياً
:: العضوية الذهبيهـ ::
معا ضد اعلام الفلول

معا ضد اعلام الفلول

قنوات cbc - النهار - مودرن - بانوراما
ملك رجل الاعمال : محمــــــــد الأمين . عضو الحزب الواطى المنحل . واحد رجال الاعمال المنتفعين من عهد النظام المنحل . هو شريك كمال الشاذلى . وكذلك من الشركاء البارزين مع منصور عامر فى انشاء بورتو مارينا

قنوات دريم 1 ودريم 2
ملك احمد بهجت الشهير بابن ( مبارك ) لقربه الشديد من الرئيس المخلوع

قنوات - الحياة
ملك السيد البدوى رئيس حزب الوفد الداعم الاول لعمرو موسى . أحد الفلول والمعروف بانتمائه للنظام السابق

قناة - المحور
ملك حسن راتب . عضو لجنة السياسات بالحزب الواطى المنحل ورجل الاعمال الشهير فى عهد مبارك . صاحب مصانع الاسمنت المسؤولة عن تصدير الاسمنت للكيان الصهيونى من اجل بنا الجدار العازل . والمتهم فى عدد كبير من القضايا بعد الثورة أبرزها التحريض على موقعة الجمل . وكذلك قضايا الاستيلاء على ارضى الدولة .

قناة - التحرير
ملك سليمان عامر . من اكبر فلول الواطنى . المتحفظ على امواله لاتهامه باهدار اموال ثروة مصر .

قناة - صدى البلد
ملك محمد ابو العنين عضو لجنة السياسات بالحزب الواطى المنحل . وأحد المتهمين بموقعة الجمل

جريدة - اليوم السابع
رئيس مجلس ادارتها : وليد مصطفى . مدير مكتب وزير الاعلام الاسبق منذ عهد المنحل صفوت الشريف

جرائد - الشروق - التحرير - الموجز
ملك : ابراهيم المعلم . صاحب المقولة الشهيرة ( انا خدامك قبل ما أكون خدام مصر ) والتى قالها لسوزان مبارك امام مكتبة الاسكندرية . وبالطبع عقب تلك الجملة فتحت له . سوزان . ابواب جنتها . فعرف الملايين الناتجة عن ملايين طباعة كتب القراء للجميع واحتكار لمعرض الكتب وغيرها .

جريدة - المصرى اليوم
مصادر تمويلها : صلاح دياب . صاحب شركة بيكو التى تعمل فى الاستمار الزراعى والتقاوى بالشركة مع شركات صهيونية معروفة . ونجيب سوريس المعروف بكرهه للاسلاميين

قالت د/ ليلى عبد المجيد -عميدة كلية اعلام القاهرة
هناك بعض السياسيين يستغلون امكانيتهم المادية فى انشاء قنوات تروج لهم . وهو الأمر الذى يؤثر على وعى الجماهير .

ويتهم محمــــــود المنير - مدير تحرير جريدة الحركة الكويتية
الاعلام المصرى بأنه يقتل الثورة ويقول : الاعلام المصرى يساهم بشكل كبير فى قتل روح الثورة ويحاول اجهاضها ويدعو بشكل صريح ومتلون احيانا ويدفع الى الاحتراب الداخلى بين الشعب المصرى . هذا الشعب الذى احتشد ثمانية عشر يوما متصلة فى الميادين مجلجلا بصوته فى ربوع المحروسة مطالبا باسقاط النظام . بينما كان ومازال الاعلام المصرى صفحه وقنواته العامة والخاصة ينفث سمومه محاولا انفراط العقد الذى عقدته الثورة فى وجدان الشعب المصرى فى ثورة 25 يناير العظيمة .

ويؤكد صفوت العالم - استاذ بكلية الاعلام
القنوات الخاصة لها اجندات خاصة تحكمها المصلحة . وتغطى قضايا وفقا لاهتمامات واتجاهات خاصة بها .

ويعلق فهمى هويدى - على ما وصفه بفوضى الاعلام
حالة الفوضى الاعلامية سمحت لكل من حصل مالا لا نعرف مصدره ان يؤسس قناة فضائية واحيانا عدة قنوات . لكى يسهم فى تشكيل او تشويه الرأى العام . وبحيث يكون الشرط الوحيد لاستمرار هو مجاملة المجلس العسكرى والحكومة . الأمر الذى اعدنا الى اجواء الخطوط الحمراء والأبقار المقدسة . التى لا يجوز الاقتراب منها او الاشتباك معها . ولأن الباب ينفتح على مصراعيه اذا ما تم تجنب ذلك المحظور . فاننا شهدنا زحفا مقلقا من جانب بعض الاثرياء لتأسيس الفضائيات ولأن هؤلاء اصحاب مصالح بالدرجة الاولى . فانهم اعتبروا الفضائيات مصدرا جديدا للقوة يخدم مصالحهم او يؤمنها

وكتب معتز بالله عبد الفتاح - استاذ العلوم السياسية
مقالة عن الاعلام بعنوان ( كيف يخدعنا الاعلام ؟ ) تحدث فيها عن ابرز اساليب الاعلاميين من اجل توجيه الرأى العام ومنها تلطيف القبيح وتهييج المشاعر والحذف المقصود من الاخبار بهدف اخفاء جزء من الحقائق وغيرها من اساليب رجال الاعلام فى تغيير الحقائق وتزيف الوعى .

انقل على قد ما تقدر . علشان الشعب يعرف
الرجاء عند النقل اثبات المصدر .. منتديات نجــــــــوم

الفنان محمد الفنان محمد غير متواجد حالياً
مشرف عام

حبيبى يا زيكو يا غالى بجد واحشنى ووحشنا مواضيعك االممتازه
لما يعملو انهم عايزين طفل ينشى على تفكير علمانى كره للى حواليه يخلوه يخاف وهو ساكت يعنى ميخفشى وهو بيتكلم لالالالالالالالالالا
دا هيخاف وهو ساكت بينظر حواليه ميعرفشى ليه
اعلام ينقلك حقائق وعجائب وانت تقول يااااااااااااا دى مصر فيها رجاله
اعلام بيبعد الكلمه اللى هى منطق الصدق والصراحه اعلام بيضلل التفكير اعلام
ساخر لشعبه اعلام تفكيره على كده
اعلام ناسه العمال خايفين وناسه الكبار مدسوسين
اعلام مش خايف على بلده ازى ده يكون فى بلده
يارب اصلح مصر
تسلم ايدك حبيبى زيكو

يارب فى قلبى كلام انت تعرفه
فحقق يارب ما تحبه

انا
مـــــــــــــــــــن
البــــــــــــــــــلإدى
  3 (permalink)  
قديم 2012-05-16

اقتباس:
حبيبى يا زيكو يا غالى بجد واحشنى ووحشنا مواضيعك االممتازه
لما يعملو انهم عايزين طفل ينشى على تفكير علمانى كره للى حواليه يخلوه يخاف وهو ساكت يعنى ميخفشى وهو بيتكلم لالالالالالالالالالا
دا هيخاف وهو ساكت بينظر حواليه ميعرفشى ليه
اعلام ينقلك حقائق وعجائب وانت تقول يااااااااااااا دى مصر فيها رجاله
اعلام بيبعد الكلمه اللى هى منطق الصدق والصراحه اعلام بيضلل التفكير اعلام
ساخر لشعبه اعلام تفكيره على كده
اعلام ناسه العمال خايفين وناسه الكبار مدسوسين
اعلام مش خايف على بلده ازى ده يكون فى بلده
يارب اصلح مصر
تسلم ايدك حبيبى زيكو
والله نورت يا فنان . وسعيد جدا بكلامك الرائع
وعلى فكرة
شباب ائتلاف الثورة . هما اللى نشرين الكلام ده
فى الشوارع والميادين بمنشورات
وانا اخدت الكلام منهم وطرحته هنا . لعلى وعسى يكون انتشاره اسرع
نورت بجد يا فنااااااااااان نجووووم
  4 (permalink)  
قديم 2012-05-16
S_e_M_o S_e_M_o غير متواجد حالياً
ربي كُن مَعي فَالكُل راحل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ziko مشاهدة المشاركة
معا ضد اعلام الفلول

قنوات cbc - النهار - مودرن - بانوراما
ملك رجل الاعمال : محمــــــــد الأمين . عضو الحزب الواطى المنحل . واحد رجال الاعمال المنتفعين من عهد النظام المنحل . هو شريك كمال الشاذلى . وكذلك من الشركاء البارزين مع منصور عامر فى انشاء بورتو مارينا

قنوات دريم 1 ودريم 2
ملك احمد بهجت الشهير بابن ( مبارك ) لقربه الشديد من الرئيس المخلوع

قنوات - الحياة
ملك السيد البدوى رئيس حزب الوفد الداعم الاول لعمرو موسى . أحد الفلول والمعروف بانتمائه للنظام السابق

قناة - المحور
ملك حسن راتب . عضو لجنة السياسات بالحزب الواطى المنحل ورجل الاعمال الشهير فى عهد مبارك . صاحب مصانع الاسمنت المسؤولة عن تصدير الاسمنت للكيان الصهيونى من اجل بنا الجدار العازل . والمتهم فى عدد كبير من القضايا بعد الثورة أبرزها التحريض على موقعة الجمل . وكذلك قضايا الاستيلاء على ارضى الدولة .

قناة - التحرير
ملك سليمان عامر . من اكبر فلول الواطنى . المتحفظ على امواله لاتهامه باهدار اموال ثروة مصر .

قناة - صدى البلد
ملك محمد ابو العنين عضو لجنة السياسات بالحزب الواطى المنحل . وأحد المتهمين بموقعة الجمل

جريدة - اليوم السابع
رئيس مجلس ادارتها : وليد مصطفى . مدير مكتب وزير الاعلام الاسبق منذ عهد المنحل صفوت الشريف

جرائد - الشروق - التحرير - الموجز
ملك : ابراهيم المعلم . صاحب المقولة الشهيرة ( انا خدامك قبل ما أكون خدام مصر ) والتى قالها لسوزان مبارك امام مكتبة الاسكندرية . وبالطبع عقب تلك الجملة فتحت له . سوزان . ابواب جنتها . فعرف الملايين الناتجة عن ملايين طباعة كتب القراء للجميع واحتكار لمعرض الكتب وغيرها .

جريدة - المصرى اليوم
مصادر تمويلها : صلاح دياب . صاحب شركة بيكو التى تعمل فى الاستمار الزراعى والتقاوى بالشركة مع شركات صهيونية معروفة . ونجيب سوريس المعروف بكرهه للاسلاميين

دول كلهم تبع الفلول امال تفرج على ايه على ايديدااااااس
هههههههههههههههههههههه

اقتباس:
قالت د/ ليلى عبد المجيد -عميدة كلية اعلام القاهرة
هناك بعض السياسيين يستغلون امكانيتهم المادية فى انشاء قنوات تروج لهم . وهو الأمر الذى يؤثر على وعى الجماهير .

ويتهم محمــــــود المنير - مدير تحرير جريدة الحركة الكويتية
الاعلام المصرى بأنه يقتل الثورة ويقول : الاعلام المصرى يساهم بشكل كبير فى قتل روح الثورة ويحاول اجهاضها ويدعو بشكل صريح ومتلون احيانا ويدفع الى الاحتراب الداخلى بين الشعب المصرى . هذا الشعب الذى احتشد ثمانية عشر يوما متصلة فى الميادين مجلجلا بصوته فى ربوع المحروسة مطالبا باسقاط النظام . بينما كان ومازال الاعلام المصرى صفحه وقنواته العامة والخاصة ينفث سمومه محاولا انفراط العقد الذى عقدته الثورة فى وجدان الشعب المصرى فى ثورة 25 يناير العظيمة .

ويؤكد صفوت العالم - استاذ بكلية الاعلام
القنوات الخاصة لها اجندات خاصة تحكمها المصلحة . وتغطى قضايا وفقا لاهتمامات واتجاهات خاصة بها .

ويعلق فهمى هويدى - على ما وصفه بفوضى الاعلام
حالة الفوضى الاعلامية سمحت لكل من حصل مالا لا نعرف مصدره ان يؤسس قناة فضائية واحيانا عدة قنوات . لكى يسهم فى تشكيل او تشويه الرأى العام . وبحيث يكون الشرط الوحيد لاستمرار هو مجاملة المجلس العسكرى والحكومة . الأمر الذى اعدنا الى اجواء الخطوط الحمراء والأبقار المقدسة . التى لا يجوز الاقتراب منها او الاشتباك معها . ولأن الباب ينفتح على مصراعيه اذا ما تم تجنب ذلك المحظور . فاننا شهدنا زحفا مقلقا من جانب بعض الاثرياء لتأسيس الفضائيات ولأن هؤلاء اصحاب مصالح بالدرجة الاولى . فانهم اعتبروا الفضائيات مصدرا جديدا للقوة يخدم مصالحهم او يؤمنها

وكتب معتز بالله عبد الفتاح - استاذ العلوم السياسية
مقالة عن الاعلام بعنوان ( كيف يخدعنا الاعلام ؟ ) تحدث فيها عن ابرز اساليب الاعلاميين من اجل توجيه الرأى العام ومنها تلطيف القبيح وتهييج المشاعر والحذف المقصود من الاخبار بهدف اخفاء جزء من الحقائق وغيرها من اساليب رجال الاعلام فى تغيير الحقائق وتزيف الوعى .

انقل على قد ما تقدر . علشان الشعب يعرف
الرجاء عند النقل اثبات المصدر .. منتديات نجــــــــوم

بس يا زيكو على كدا بقى
مفيش مصداقيه خلاص
انا كنت عارف ان الحياه و سى بى سى والنهارده والزفته دى مودورن
بس مكنتش اعرف ان دريم ووالمحور
والله بجد انا بقيت بين نارين مبقتش عارف مين مع مين
اصل المصيبه ان كله بيقول كلام مختلف
وكله بيقول الحقيقه فى وجه نظره
وكله معاه اثباتات
بقينا فى زمن
للحقيقه وجوه كتيره

5 (permalink)  
قديم 2012-05-16

فعلا هو اعلام فاشل و مستبد و واطى و فلول و شلة منتفعين و لازم كلنا نقاطعهم عندك حق و متفق معاك و ممكن نشغل الراديو و ندعى ربنا انه ميكنش عليه حد فلول او من اتباع الفلول لدرجة انى نفسى تعرفلى معنى كلمة فلول يا زيكو ؟

بس فيه سؤال بيطرح نفسه هنا

الناس الوحشة دى و والواطية دى و اللى مش تمام دى و المنافقة دى و اللى معندهاش مبادىء و قيم دى و اه نسيت اهم كلمة فلول

ليه مرشحكم الاخوانى محمد مرسى بيروح عندهم و بيقبل دعوتهم و بيقعد معاهم و بيتحاور فى قنواتهم اساسا و هو اول واحد بينادى بالبعد عن كل انظمة و ازرع الفلول فى البلد ؟؟؟

المفروض انه صاحب مبدا و ميغيرش مبادئه و اى استضافة من اى فلول او اعلام فلول يرفض و بشدة انه يطلع فيه !

هل الغاية تبرر الوسيلة ؟ و هل المبادىء ممكن ان تتجزأ تبع المصلحة الشخصية الا و هى الاعلان و الدعاية !!!

6 (permalink)  
قديم 2012-05-17

اقتباس:
دول كلهم تبع الفلول امال تفرج على ايه على ايديدااااااس
هههههههههههههههههههههه
:24::24::24::24:
ههههههههههههههههههههههههههههههه لا حلوة بجد دى
ولو دورنا كمان على الاديداس . مش بعيد نلاقى اللى محتكره فلول
وبجد تحيه لشاب ائتلاف الثورة . بجد اليومين دول عاملين شغل جامد جدا فى كل حتة
ربنا يحميهم . عملين حملة رهيبة لتوعيه الناس من فضائيات الفلول .
بجد الواحد كل اما بيقرب من الشباب دى . بيحبهم اكتر . هما رافعين شعار
شباب ائتلاف الثورة . شباب بتحب مصـــــــــر
وعندهم مليوووون حق
الشباب دى فعلا .. بتحب مصـــــــــر

اقتباس:
بس يا زيكو على كدا بقى
مفيش مصداقيه خلاص
انا كنت عارف ان الحياه و سى بى سى والنهارده والزفته دى مودورن
بس مكنتش اعرف ان دريم ووالمحور
والله بجد انا بقيت بين نارين مبقتش عارف مين مع مين
اصل المصيبه ان كله بيقول كلام مختلف
وكله بيقول الحقيقه فى وجه نظره
وكله معاه اثباتات
بقينا فى زمن
للحقيقه وجوه كتيره
للاسف دى الحقيقه وكل دول فلوووول
والله عندك حق يا سيموز
وربنـــا يكون فى عون الشعب ده . فعلا مش عارفين نلاقيها منين ولا منيين
بس ان شاء الله طول ما فيه شباب واعى . وبيحاول يشتغل بجد . وبيحاول يوصل لكل فرد فى المجتمع
علشان يفهم الناس الحقيقة . يبقى فيه امل . ولازم نقف مع الشباب دى . ونساندهم بكل قوتنا
ونضرب ليهم تعظيم سلام كمان على مجهودهم . بجد الف تحيه ليهم . وان شاء الله مكملين معاهم
للتخلص من بقايا الفلول
  7 (permalink)  
قديم 2012-05-17

اقتباس:
فعلا هو اعلام فاشل و مستبد و واطى و فلول و شلة منتفعين و لازم كلنا نقاطعهم عندك حق و متفق معاك و ممكن نشغل الراديو و ندعى ربنا انه ميكنش عليه حد فلول او من اتباع الفلول لدرجة انى نفسى تعرفلى معنى كلمة فلول يا زيكو ؟

السؤال ده ممكن تطرحه على واحد من الفلول هتلاقى اجابه شافيه ووافيه عنده
اينعم هما بيقلوا يوم بعد يوم والحمد لله . بس اعتقد انى انت عندك القدرة انك تلاقيهم بسهولة

وعلشان مبقاش حرمتك من الاجابه . فل اى مهزوم

اقتباس:
بس فيه سؤال بيطرح نفسه هنا

الناس الوحشة دى و والواطية دى و اللى مش تمام دى و المنافقة دى و اللى معندهاش مبادىء و قيم دى و اه نسيت اهم كلمة فلول

ليه مرشحكم الاخوانى محمد مرسى بيروح عندهم و بيقبل دعوتهم و بيقعد معاهم و بيتحاور فى قنواتهم اساسا و هو اول واحد بينادى بالبعد عن كل انظمة و ازرع الفلول فى البلد ؟؟؟

المفروض انه صاحب مبدا و ميغيرش مبادئه و اى استضافة من اى فلول او اعلام فلول يرفض و بشدة انه يطلع فيه !

هل الغاية تبرر الوسيلة ؟ و هل المبادىء ممكن ان تتجزأ تبع المصلحة الشخصية الا و هى الاعلان و الدعاية !!!

اولا بدون استهزاء . الاعلام فعلا وبدون شك وحش وكخه وواطى . وكويس اوى انك دايما تفتكر انهم مهزومين . قصدى فلول
ثانيا اللى بيطرح الكلام ده مش بس الاخوان . لا ده كل فئات المجتمع
تعرف اد ايه القنوات دى بتضلل اكتر ما بتوعى . وده عليه اتفاق كامل من جميع فئات الشعب معاده الفلول منهم بالطبع
واللى طرح الفكرة وبينشرها فى الوقت الحالى . وشغال عليها لتوعية الناس . هم
شباب ائتلاف الثورة .. ربنا يحميهم
واخير : من اخلاق المسلمين يا محمــــــــــــد . انى اما حد يقدم لك دعوة . لزيارته فى بيته
حتى ولو انت مختلف معاه فى الفكر والسياسه . حتى ولو كان الاختلاف فى العقيدة نفسها . وجب عليك تلبية دعوته .

هى دى اخلاقنـــــــــا يا محمـــــــــــــــد باشا
  8 (permalink)  
قديم 2012-05-19
AnA Sara AnA Sara غير متواجد حالياً
آنـآ ألآسطـورهـ :D

هااااااااااااااااااار اسووووووووود

اعمل انا ايه بقاااااااااااا اتفررررررج على ايييييييييييه

ما عليناااااااااااا مشكلتناااااااااااا اننا عارفين الحقيقه

فين وبنضلل عنيناااااااا بعيد عنهاااا لاننااااا

بنحب اللى يضحك عليناااااااا لكن للاسف

موش بايدينا غير نتفررج واحنا ساكتييييييييين

بِ إسَتِطّاعِتَيّ الَتنِازُلْ عِنْ ڪُل أحِلامَيّ
مُقاِبَلّ أنْ يتحقُِقُ لِيْ حُلـمٌ واحِدٍ فَقَطّ ،،
بِأن تڪُونِ بِجانبِيّ ؛ ( لِلَأبدْ ) ..
  9 (permalink)  
قديم 2012-05-19

اقتباس:
هااااااااااااااااااار اسووووووووود

اعمل انا ايه بقاااااااااااا اتفررررررج على ايييييييييييه

ما عليناااااااااااا مشكلتناااااااااااا اننا عارفين الحقيقه

فين وبنضلل عنيناااااااا بعيد عنهاااا لاننااااا

بنحب اللى يضحك عليناااااااا لكن للاسف

موش بايدينا غير نتفررج واحنا ساكتييييييييين
عندك حق مفيش فى ايدنا حاجه غير اننا نتفرج
لكن واحنا ساكتين .. ده اللى مش مطلوب
لازم نتكلم ونفهم ايه اللى بيدور
ولازم نفهم اللى حولينا من جيران واصحاب وخلافه . خطورة القنوات دى علينا
وعلشان نرتاح من المعادله دى
اى حاجه تتقال فى القنوات دى . لابد اننا نمشى عكسها
يعنى يقولوا فلان ده حلو .. زى احمد شفيق مثلا
يبقى لازم نتأكد انه احمد شفيق ده مصيبه . ونبعد عنها
ولو قالوا على فلان وحش . زى محمد مرسى او ابو الفتوح او حمدين حتى يبقى بكل تأكيد هما دوول الكويسين

نورتى يا ست البنات وسعيد جدا بوجودك معانا
ولازم تعرفى انى انت عليكى دور ولو بسيط اتجاه كل الناس اللى حوليكى
حولى تكونى انت مصدر للتوعيه ليهم
  10 (permalink)  
قديم 2012-05-19

اقتباس:

السؤال ده ممكن تطرحه على واحد من الفلول هتلاقى اجابه شافيه ووافيه عنده
اينعم هما بيقلوا يوم بعد يوم والحمد لله . بس اعتقد انى انت عندك القدرة انك تلاقيهم بسهولة

وعلشان مبقاش حرمتك من الاجابه . فل اى مهزوم

انا بطرح سؤالى ليك علشان عايزك انت اللى تجاوب علشان على حسب اجابتك اعرف ارد عليك و بما انك قلت ان معنى فلول يعنى مهزوم يبقى زى الفل بعد الاخوان ان شاء الله ما ياخدو صابونة فى الانتخابات الرئاسية اى انهم ميوصلوش للكرسى اصل ممكن متفهمش معنى كلمة صابونة

يبقى كدة قدرنا نوصل لحاجة رائعة ان الاخوان فلول :21::21::21::21: علشان اتهزمو

اقتباس:

اولا بدون استهزاء . الاعلام فعلا وبدون شك وحش وكخه وواطى . وكويس اوى انك دايما تفتكر انهم مهزومين . قصدى فلول
ثانيا اللى بيطرح الكلام ده مش بس الاخوان . لا ده كل فئات المجتمع
تعرف اد ايه القنوات دى بتضلل اكتر ما بتوعى . وده عليه اتفاق كامل من جميع فئات الشعب معاده الفلول منهم بالطبع
واللى طرح الفكرة وبينشرها فى الوقت الحالى . وشغال عليها لتوعية الناس . هم
شباب ائتلاف الثورة .. ربنا يحميهم
واخير : من اخلاق المسلمين يا محمــــــــــــد . انى اما حد يقدم لك دعوة . لزيارته فى بيته
حتى ولو انت مختلف معاه فى الفكر والسياسه . حتى ولو كان الاختلاف فى العقيدة نفسها . وجب عليك تلبية دعوته .

هى دى اخلاقنـــــــــا يا محمـــــــــــــــد باشا
اولا يا باشا الاستهزاء و التهييج و الاسلوب الغلط انت ابتديت بيه من اول ردك علىا فى موضوعك اللى فى القسم بتاعى بتاع شريعة الله و انا مردتش عليك و عدتها بمزاجى

ثانيا دخلت طلبت منك بكل احترام و ادب و قلتلك انت بتعرض فكر و منهج لمشرعكو بتاع النهضة ملوش لازمة انك كل شوية تغلط فى الرئيس جمال عبد الناصر عملت برده عكس الكلام و دخلتنى فى حورات بلا داعى و قلت تكبيل افواه و احنا بقينا احرار و كلام الهتافات اللى مياكلش عيش ده و انا حر و بتاع و انت من حقك تعترض و تجادلنى و اجادلك و الكلام اللى قلته و انا برده عديتلك الكلام اللى بين السطور اللى كله استهزاء و هجوم و برده مردتش عليك زى برده لو تفتكر انك عاملتنى بنفس الاسلوب قبل اما تبعد عن المنتدى و خدت اجازة 5 شهور و انا اللى دخلتلك الخاص و كلمتك و قلتلك ليه اسلوبك معايا هجومى قلت معلش و بتاع و كنت مضايق و انا قلتلك عادى يا صاحبى فى بيتها و كبرت دماغى و اتعاملنا كويس بس لما الاقى نفس الاسلوب الهجومى و الاقى نفس المعاملة اللى تبان ادام الكل انها مناقشة عادية و لكن هى فى طبيعتها نوع تانى و اسلوب تانى منك ليا فده مينفعش انى اتغاضى عنه و اسكت عنه لان مش معنى انى خايف على صداقتنا او انى اخاف اننا نتطاول على بعض بالكلام الباين او المستتر و نشيل من بعض و انى اتغاضى عن اسلوبك المستفز ان كدة انا بحافظ على صداقتنا و انت فين من كل ده

بص يا زيكو سهل اوى انى ارد عليك بنفس اسلوبك و نفس كلماتك الجامدة بس تفتكر هنوصل لايه فى النهاية ؟ انا و انت هنفقد احترامنا لبعض و هنفقد شعبيتنا اللى انا و انت بنناها فى نجوم غير اننا هنخسر بعض و هنخسر سمعتنا الحلوة وشكلنا اللى عملناه فى نجوم

انا المرادى مدخلتلكش الخاص علشان افهمك غلطك حبيت اكلمك ادام الناس زى ما انت بتكلمنى وحش ادام الناس علشان اعرف انت عايزنا نتعامل باى اسلوب و اللى انت هتقوله انا هعمله بس بجد و دى اول مرة بقولهالك من اول ما عرفتك انا فعلا فعلا زعلان و لو انت مش عزيز عليا انا كنت عرفت اتعامل معاك من غير ما اعتب عليك