العودة   منتديات نجوم > المنتديات العامة > منتدى النقاش الجاد

منتدى النقاش الجاد خاص بالمواضيع التي تحتاج الي النقاش الجاد

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  1 (permalink)  
قديم 2010-10-20
O M D A O M D A غير متواجد حالياً
:: عمده المنتــدى ::
حكمــــــه و تعلـــيـــــق




أخواتي أعضاء " " منتديات نجـوم" "

إن شاءالله تعجبكم الفكره دي

- - - -
فكره الموضوع يا جماعه ان انا كل يوم هحط حكمه

وكل عضو يدخل الموضوع
يقول موقف حصله بيأكد الحكمه دى

ولو ما لقاش موقف
يقدر يعلق على الحكمه دى
وايه رائيه فيها
وبيعمل بيها ولا لا

ونبدا نتحاور فيها

ولو هى حكمه صعبه يقول ايه اللى هوا فاهمه منها





و أول حكمه معانا النهارده هى




praying ((
تكلم وأنت غاضب .. فستقول اعظم حديث تندم عليه طوال حياتك.)) praying


- منتظر تفاعلكم فى الموضوع ان شاء الله -



O M D A

__________________
^
>>قصه حب جميــله - اسمعــها للأخــر<<

لن يكون. ♥♥ ♥♥. رحيلك. ♥♥ ♥♥. نهايتي. ♥♥ ♥♥. لأني تعلمت. ♥♥ ♥♥. من الماضي. ♥♥ ♥♥. إن لكل. ♥♥ ♥♥. غلطة. ♥♥ ♥♥. ثمن. ♥♥ ♥♥. ولكل صدمة. ♥♥ ♥♥. إحتمال. ♥♥ ♥♥. ولكل حب. ♥♥ ♥♥. نهاية. ♥♥ ♥♥. فشكرا. ♥♥ ♥♥. لأنك. ♥♥ ♥♥. أحببتني. ♥♥ ♥♥. وشكرا. ♥♥ ♥♥. لأنك سمعتني. ♥♥ ♥♥. يوما. ♥♥ ♥♥. وشكرا لأنك. ♥♥ ♥♥. إحترمتني. ♥♥ ♥♥. يوما. ♥♥ ♥♥. والشكر الأكبر. ♥♥ ♥♥. لأنك جرحتني ♥ لن أبكـى على فراقـك يوما و ان بكيـت فسأبكـى لأنـى أحببـتك بصـدق ♥ ♥ وداعـا لأغلـى قلـب
* ويبقى الأمـل ما دامت الحيـاه ..
*
رد مع اقتباس
  2 (permalink)  
قديم 2010-10-20
اسامه دنانه اسامه دنانه غير متواجد حالياً
.:: الاب الروحى لمنتديات نجوم ::.
افتراضي

فى حالة الغضب اتبع المثل القائل
ان كان الكلام من فضة فالشكوت من دهب
__________________
رد مع اقتباس
  3 (permalink)  
قديم 2010-10-20
O M D A O M D A غير متواجد حالياً
:: عمده المنتــدى ::
افتراضي

شكرا لمـرورك



__________________
^
>>قصه حب جميــله - اسمعــها للأخــر<<

لن يكون. ♥♥ ♥♥. رحيلك. ♥♥ ♥♥. نهايتي. ♥♥ ♥♥. لأني تعلمت. ♥♥ ♥♥. من الماضي. ♥♥ ♥♥. إن لكل. ♥♥ ♥♥. غلطة. ♥♥ ♥♥. ثمن. ♥♥ ♥♥. ولكل صدمة. ♥♥ ♥♥. إحتمال. ♥♥ ♥♥. ولكل حب. ♥♥ ♥♥. نهاية. ♥♥ ♥♥. فشكرا. ♥♥ ♥♥. لأنك. ♥♥ ♥♥. أحببتني. ♥♥ ♥♥. وشكرا. ♥♥ ♥♥. لأنك سمعتني. ♥♥ ♥♥. يوما. ♥♥ ♥♥. وشكرا لأنك. ♥♥ ♥♥. إحترمتني. ♥♥ ♥♥. يوما. ♥♥ ♥♥. والشكر الأكبر. ♥♥ ♥♥. لأنك جرحتني ♥ لن أبكـى على فراقـك يوما و ان بكيـت فسأبكـى لأنـى أحببـتك بصـدق ♥ ♥ وداعـا لأغلـى قلـب
* ويبقى الأمـل ما دامت الحيـاه ..
*
رد مع اقتباس
  4 (permalink)  
قديم 2010-10-20
المقاتل الفرعونى المقاتل الفرعونى غير متواجد حالياً
الحساب مغلق
افتراضي

هههههههههههههههههههههههه
الحكمة جميلة جدا
فعلا الكلام وقت الغضب هيخليك تندم طول حياتك
انا عملت كدا بقالى 4 سنين ندمان
لا داعى لذكر الموقف
وشكرا لمجهودك
__________________

فى ناس يا ناس بتاذى الناس تحس بمتعة وبلذة لهم عقلين ولا مجانين دى خلق مريضة او شاذة بقينا فى منتهى القسوة فى دنيا فانية ولا تسوى وضاع منا خلاص الحق وعيش لليل حسد والنق بقينا فنجرية بق وفى الاخر يا بنى ادمين بنتريق على المجانين
:103::103::103:
:42:




رد مع اقتباس
  5 (permalink)  
قديم 2010-10-20
O M D A O M D A غير متواجد حالياً
:: عمده المنتــدى ::
افتراضي

شكرا لمـروركم

منورين دايمــا

wink2
__________________
^
>>قصه حب جميــله - اسمعــها للأخــر<<

لن يكون. ♥♥ ♥♥. رحيلك. ♥♥ ♥♥. نهايتي. ♥♥ ♥♥. لأني تعلمت. ♥♥ ♥♥. من الماضي. ♥♥ ♥♥. إن لكل. ♥♥ ♥♥. غلطة. ♥♥ ♥♥. ثمن. ♥♥ ♥♥. ولكل صدمة. ♥♥ ♥♥. إحتمال. ♥♥ ♥♥. ولكل حب. ♥♥ ♥♥. نهاية. ♥♥ ♥♥. فشكرا. ♥♥ ♥♥. لأنك. ♥♥ ♥♥. أحببتني. ♥♥ ♥♥. وشكرا. ♥♥ ♥♥. لأنك سمعتني. ♥♥ ♥♥. يوما. ♥♥ ♥♥. وشكرا لأنك. ♥♥ ♥♥. إحترمتني. ♥♥ ♥♥. يوما. ♥♥ ♥♥. والشكر الأكبر. ♥♥ ♥♥. لأنك جرحتني ♥ لن أبكـى على فراقـك يوما و ان بكيـت فسأبكـى لأنـى أحببـتك بصـدق ♥ ♥ وداعـا لأغلـى قلـب
* ويبقى الأمـل ما دامت الحيـاه ..
*
رد مع اقتباس
  6 (permalink)  
قديم 2010-10-20
only20100 only20100 غير متواجد حالياً
عضو
افتراضي

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

( من كظم غيظا وهو قادر على أن ينفذه ، دعاه الله تبارك وتعالى على رؤوس الخلائق ، حتى يخيره من أي الحور شاء )

صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
رد مع اقتباس
  7 (permalink)  
قديم 2010-10-20
zambrotta zambrotta غير متواجد حالياً
عضو
افتراضي

جميل اوى يا عمدة

فعلا يجب كظم الغيظ وعدم التحدث اثناء الغضب لأن الشيطان يكون متمكن من الانسان فى هذا الوقت فمن الممكن ان يتلفظ بكلمات فيندم عليها بعد ذلك

انا حدث امامى موقف مشابه ففى مشادة بين اثنان من الزملاء واثناء غضب احدهما الشديد تلفظ بكلمات ما انزل الله بها من سلطان وعندما هدأ واخذنا نعاتبه اخذ يقسم انه لا يتذكر انه قال هذه الاشياء واعتذر بعد ذلك
رد مع اقتباس
  8 (permalink)  
قديم 2010-10-20
HEBA HEBA غير متواجد حالياً
عضو
افتراضي

((تكلم وأنت غاضب .. فستقول اعظم حديث تندم عليه طوال حياتك.)) praying

حكمه صح ميه فى الميه انا عملتها من كا يوم ويمكن لاول مرة
وزعلانه انى عملت كدة
رد مع اقتباس
  9 (permalink)  
قديم 2010-10-21
افتراضي

((تكلم وأنت غاضب .. فستقول اعظم حديث تندم عليه طوال حياتك.))

مش دايما بصراحه تنفع الحكمه دى فى مصر

فى بعض المواقف اللى لازم فيها تزعق وتغضب فى كلامك عشان الموقف ده يعدى او يمشى زى مانت عاوز
وده طبعا رأيي الشخصى
رد مع اقتباس
  10 (permalink)  
قديم 2010-10-22
dony dd dony dd غير متواجد حالياً
.:. كبـــار الشخصيــأت .:.
افتراضي

((تكلم وأنت غاضب .. فستقول اعظم حديث تندم عليه طوال حياتك.))
ولو ما لقاش موقف
يقدر يعلق على الحكمه دى
وايه رائيه فيها
وبيعمل بيها ولا لا


مفيش مواقف افتكرها
لانى لما بتنرفذ مبقولش كلام يزعل الحمدلله
بس يارب يجعلنا جميعا من كاظمين الغيظ

قولنا انت يا OMDA
smile3


تعليقك على الحكمة دى ؟؟؟؟
((تكلم وأنت غاضب .. فستقول اعظم حديث تندم عليه طوال حياتك.))
__________________
رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
omda


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 04:12 PM

روابط هامة
All Rights Reserved to Nogooom.com - Designed By

اخلاء مسئولية

 يخلى موقع نجوووم | منتدي نجووم مسئوليته عن اى مواضيع او مشاركات تندرج داخل الموقع ويحثكم على التواصل معنا ان كانت هناك اى فقرة ( موضوع - او مشاركة ) تتضمن اى انتهاك لحقوق الملكية الفكرية او الادبية لاى جهة - يقع عليها اى ضرر من اى شكل نتيجة استخدام الموقع بالتواصل معنا من خلال البريد الالكترونى التالى admin@nogooom.com .وسيتم اتخاذ الاجراءات اللازمة من مسح او تعديل هذه الفقرة ( موضوع او مشاركة ).

  جميع المشاركات المنشورة بالموقع لا تعبر بالضرورة عن رأى الموقع او ادارته وانما تعبر فقط عن راى كاتبها ويتحمل وحده فقط مسئوليتها تجاه اى جهة اخرى .

 إن مشرفي وإداريي منتدي نجوووم بالرغم من محاولتهم منع جميع المشاركات المخالفة، فإنه ليس بإمكانهم استعراض جميع المشاركات. وجميع المواضيع تعبر عن وجهة نظر كاتبها، ولا يتحمل المنتدى أي مسؤولية ( جنائية - قانونية ) عن مضامين المشاركات وان وجدت اى مخالفات على الجهة المتضررة التواصل مع ادارة الموقع لمسح او تعديل هذه المخالفات عن طريق البريد الالكترونى التالى admin@nogooom.com


Search Engine Friendly URLs by vBSEO